Het avondteam heeft tegen Goirle de matchpunten binnengesleept. Jan Vosselman heeft gewonnen. In het gezellige kroegje in het centrum van Goirle mochten we aantreden tegen het vlaggenschip van EGS. Sinds dit jaar hebben ze twee avondteams, een feit waarvan trots gewag werd gemaakt, en terecht.

Mocht u denken dat er nogal vroeg in het verslag staat dat Jan gewonnen heeft, dat dachten wij ook! Na een half uur kon hij op zijn lauweren rusten nadat hij snel een stuk had gewonnen. De andere partijen duurden flink langer. Rien kreeg actief stukkenspel ten koste van zijn pionstructuur. Na een tijdlang druk uit te oefenen werd het verzet gebroken met een mataanval en een combinatie waarmee alles in stond. 2-0 dus, en nog een half puntje nodig.

Arnold stond in de opening goed, hij sloopte de pionstructuur van zijn tegenstander, maar toen kostte een blunder een kwaliteit. Hij bleef lang strijden, maar het was niet meer te redden. Aan bord 1 kreeg Jos een pion, maar moest een aanval afslaan. Dat deed hij met verve, hij wist een aantal knappe verdedigingszetten te vinden en een gewonnen eindspel te bereiken, waarin hij het punt binnenbracht. Met de 3-1 overwinning staan we in ieder geval voorlopig op de eerste plaats, al heeft HMC nog een wedstrijd te goed, waarin ze weer over ons heen kunnen springen.

Rien de Böck

EGS A