Verslag PJT 2023

Afgelopen zaterdag 25 maart vond het 23e Han Mulder Paasjeugdtoernooi wederom plaats in het Casimirgebouw van het Lorentz-Casimir lyceum, een mooie ruime locatie voor ons jeugdschaaktoernooi. Er waren met 59 aanmeldingen weer meer aanmeldingen dan het vorige jaar en ook genoeg voor zowel de AB- als C-categorie om een eigen toernooi te spelen.

Voor de AB-categorie waren er 10 en de C-categorie 7, wat betekende dat ze een volledige competitie konden spelen, wat het meest eerlijk is voor de uitslag. Je speelt immers tegen iedereen. In de D-categorie waren 17 en E- categorie 25 aanmeldingen. Ze speelden zoals gebruikelijk volgens het Zwitsers systeem.

Na een welkomstwoord en praktische mededelingen, startte om 10.15 het toernooi. Er zouden nog negen ronden voor A/B, D en E  en zes ronden voor de C volgen. Ondertussen geen tijd om je te vervelen:

• schaakpuzzels oplossen voor te verloten prijzen of
  • kijken naar het mega-grote scherm om on-line standen en uitslagen te zien of
  • een versnapering  achter de bar bestellen of
  • een mandarijn eten uitgedeeld door de Paashaas die langskwam en
  • voor de D en E-categorie een simultaan tegen een van de andere Paashazen

Ook voor ouders waren er voldoende activiteiten. Naast het toekijken bij het schaken van de jeugd en ook een schaakpuzzel voor de ouders, was er wederom onder leiding van Ron, met hulp van de meeste vrijwilligers, een Ouderquiz gemaakt. Ondanks de moeilijkheidsgraad waren er toch nog drie inzendingen met veel goede antwoorden.

Als afsluiting volgde een marathon van prijsuitreikingen voor de

• Ouderquiz met uitgebreide toelichting van de antwoorden
  • Schaakquiz voor de jeugd, ook met toelichting
  • Simultaanprijzen en
  • De enige echte prijzen en
  • Voor iedereen een klein prijsje voor het meedoen

Dat een en ander zeer geslaagd was moge blijken uit de foto’s en complimenten die we ontvingen. Als laatste wil ik hierbij alle vrijwilligers bedanken voor hun inzet om er een leuke dag voor onze schaakjeugd van te maken.

Tot volgend jaar !

Ewout Snoeck

Allemaal , en nog veel meer, te vinden in ons onvolprezen archief op deze website:
verslag 2011
verslag 2012