NBSB PK E jeugd

Dinsdag 30 januari was de eerste speeldag van het PK E jeugd in Kaatsheuvel. Alexander, Janne en Wendy nemen hieraan deel namens ESV. Er zijn dit jaar in totaal 14 deelnemers.
De eerste ronde wonnen alledrie de ESV-ers redelijk eenvoudig van hun lager geplaatste tegenstanders.

De tweede ronde stond meteen al een onderlinge match op het programma. Janne met wit tegen Wendy, deze partij werd door Janne gewonnen. Wendy deed goede zetten, maar gebruikte daar wat te veel bedenktijd voor en ging door de vlag.

Direct daarna was er wederom een onderlinge partij, Alexander met wit tegen Janne. Het ging lang ongeveer gelijk op. Janne wist een pion voor te komen, maar Alexander wist met een mooie dubbelaanval een stuk te winnen en de partij in zijn voordeel te beslechten.

De vierde ronde zou voor Alexander erg belangrijk zijn, hij moest tegen de hoogst geplaatste speler in de groep: Constantijn (de jongste telg van de familie Beukema). Deze spannende partij eindigde in remise. En zo staat Alexander na vier rondes bovenaan in de stand.

De laatste ronde van de dag was ook meteen de laatste onderlinge match. Wendy met wit tegen Alexander. En wederom trok Wendy aan het kortste eind. Ondertussen zat Janne ook niet stil, zij mocht tegen Constantijn. Ze heeft de afgelopen jaren al regelmatig tegen Constantijn geschaakt, maar altijd verloren. Vandaag was het echter omgekeerd en wist Janne het felbegeerde punt binnen te slepen.

De top van het klassement is na de eerste speeldag:
1. Alexander       4,5
2. Janne              4
3. Constantijn      3,5
4. Wendy            3

Zondag 4 januari is de slotdag van het PK E. Er zullen dan nog 4 rondes geschaakt worden. Op de toernooisite is meer informatie te vinden.