Jeugd_

Voor de jonge schakers heeft de Eindhovense Schaakvereniging een jeugdafdeling. De jeugdafdeling is voor schakers van alle niveaus, van beginners tot toppers. We zijn erg trots dat de afgelopen jaren onze kinderen een flink aantal Nationaal kampioenschappen hebben binnengehaald. Maar ook de beginnende schakers krijgen bij ons volop aandacht.

Onze jeugdafdeling komt bijeen op maandagavond van 18:45 tot 20:00 uur. Een jeugdavond bestaat uit twee delen: van 18:45 tot 19:30 wordt lesgegeven en vanaf 19:30 beginnen de partijen. Iedereen wordt ingedeeld tegen een tegenstander van ongeveer hetzelfde niveau. Als een partij gauw klaar is mogen de kinderen nog een tweede partij spelen. Om 20:00 uur zijn de meeste partijen afgelopen (als een partij erg lang dreigt te duren zetten we er een schaakklok bij). De uitslagen en standen van de competitie komen op de website.

Voor de lessen zijn de kinderen in zes groepen ingedeeld. Er wordt lesgegeven volgens de stappenmethode, maar bij de hogere groepen wordt ook vaak een partij uit de competitie besproken. Wij zijn erg blij dat de jeugdafdeling gebruik mag maken van het Augustinianum, dit is een ideale les omgeving.

Jeugdleden leren veel als ze mee doen aan toernooien. Vooral voor de beginnende schakers is de Eindhoven Cup leuk, maar er zijn tal van andere toernooien op alle niveaus. Wij proberen de jeugdleden zoveel mogelijk op de hoogte te stellen van het aanbod van jeugdschaaktoernooien. We proberen ook altijd met de club mee te doen aan jeugdteamwedstrijden. Veel kinderen vinden het leuk om in een team te spelen. Spelen in een team verhoogt de samenhorigheid tussen de kinderen.

Wil je lid worden dan kun je contact opnemen met Jochem Berndsen. We hebben drie momenten in het jaar waarop we nieuwe leden toelaten: de eerste drie weken van september,  1 december en 1 maart. Kun je al een beetje schaken en wil je tussendoor lid worden dan mag je gratis meespelen in de jeugdcompetitie tot het eerstvolgende instapmoment. Je moet dan wel maandagavond om 19:20 uur aanwezig zijn. Het inschrijfformulier is hier te vinden (There is also an English enrollment form.)

Waar: Het Augustinianum, Van Wassenhovestraat 26, 5613 LL  Eindhoven.

Wanneer: Maandagavond van 18:45 tot 20:00 (van 18:30 tot 18:45: Binnenkomen).

Contributie: heel jaar € 50, vanaf 1 december € 40, vanaf 1 maart € 30.

De eerste jeugdavond na de vakantie is op maandag 11 september 2017.
Powerpoint presentatie openingsavond 2017 in Nederlands en in Engels

Fred

Om half acht begint de interne competitie. Het gaat er serieus aan toe!

ElysiaValentijnElysia en Valentijn zijn hier in gevecht om de eerste plaats.
DennisTheoOok Dennis neemt het zeer serieus.
Winnaars_AgroepAan het eind van de competitie nemen de prijswinnaars hun bekers in ontvangst.

Winnaars_BgroepDe prijsuitreiking in de B groep is al een stuk ontspannender.

5 gedachten over “Jeugd_

1. Geachte mensen van de ESV,
    Graag zou ik mijn 2 kinderen (10 en 9) bij jullie vereniging willen inschrijven.
    Mogen ze een keer komen kijken en proberen? Ze zijn allebei beginners.

Alvast bedankt.

2. Geachte heer/mevrouw,
    Graag wil ik mijn zoon en dochter inschrijven voor schaaklessen.
    Ze willen graag een keertje komen proeven,kan dat ?
    En graag zou ik een beetje meer informatie krijgen over jullie schaaklessen.