NBSB PK E: Alexander kampioen

Zondag 4 januari was de slotdag van het PK E in Kaatsheuvel, met Alexander, Janne en Wendy. In het voorgaande verslag was te lezen dat de jonge ESV-ers prima posities in het tussenklassement innamen. Wendy en Janne hadden de dag ervoor nog kunnen oefenen op het 1e girls for grandmaster toernooi. Waar Janne 2 punten scoorde in de zwaar bezette 2de groep en Wendy de tweede plaats haalde in groep 4. Vandaag ging het de meiden wat minder goed af. Wendy moest na 1 partij ziek afhaken. Met deze winstpartij eindigde ze op 4 punten op de 9de plek. Janne wist de tweede plek niet vast te houden. Naast 2 winstpartijen verloor ze van Thijs en een remise tegen Felix. Ze is met 6,5 punt op een prachtige derde plek geëindigd.

Alexander heeft zijn eerste positie niet meer losgelaten. Hij heeft vandaag al zijn partijen gewonnen en dus is Alexander Brabants Kampioen categorie E. Hij haalde maar liefst 8,5 punt uit 9 rondes. En liet daarmee de concurrentie minstens een punt achter zich. Alexander heeft nu ook een ticket voor het NK E dat rond Pasen in Waalwijk wordt gehouden.

De compete uitslagen zijn te zien op de NBSB site.