Alexander en Janne Nederlands Kampioen

Alexander is na 2 dagen schaken in Waalwijk Nederlands Kampioen geworden.Alexander begon de eerste dag met 3 uit 5 en maakte daarna een mooie eindsprint door de tweede speeldag alle 4 partijen te winnen. Helaas voor hem stonden er na de 9 rondes nog twee jongens op 7 punten. Er werden zes barrage partijen gespeeld van 5 minuten met 3 seconden increment. Alexander wist drie barrage partijen te winnen en mocht de eerste prijs in ontvangst nemen. Ook mag Alexander later dit jaar deelnemen aan het WK schaken tot 10 jaar in Griekenland.

Janne eindigde de eerste dag met 4,5 uit 5 ongedeeld bovenaan bij de meisjes. De tweede dag maakte ze het heel erg spannend door nog maar 2 punten te scoren. Als hoogstgeplaatse speelster had ze erg last van zenuwen en slecht geslapen. Ook zij deelde de eerste plek met 2 anderen. De barrage partijen kende Janne nog van vorig jaar, maar dit jaar kwam zij als beste uit de bus. Na drie partijen had ze 2,5 punt en de titel in handen. Janne mag later dit jaar deelnemen aan het EK in Kroatië.

IMG_0210

De overige ESV deelnemers vielen buiten de prijzen. Yichen begon de eerste dag sterk met 4 punten uit 5 partijen. De tweede dag ging het helaas wat minder. Alleen de laatste ronde sloot hij winnend af. Hij eindigde daarmee op 16 de plek.

Wendy wist op een 50% score te eindigen op een 13de plek. Een keurig resultaat voor de pas zes jarige speelster, maar op basis van haar rating waren de verwachtingen wat hoger geweest.

Elysia had het moeilijk als zes jarige in deze groep. De eerste dag had ze al haar partijen verloren. Maar ze hield vol en wist de tweede dag 2 punten te scoren. Ze eindigde daarmee voorlaatste.

Van deze jonge deelnemsters mag alleen Janne volgend jaar niet meer deelnemen in deze categorie, de andere zien we nog 1 of meerdere jaren terug!