Succes ESV jeugdspelers op Limburgs jeugdcriterium

Zondag 15 januari werd in Echt in Limburg een jeugdtoernooi georganiseerd. Maar liefst vijf ESV spelers reisden naar het zuiden af om hier deel te nemen. Vier van de vijf wisten aan het eind van de dag ook nog met een prijs huiswaarts te keren.

Lieke nam deel in de D groep, dit was een grote groep met 21 deelnemers. Lieke eindigde op de 7de plek met 5 punten. Ze was daarmee het beste meisje in deze groep en mocht dus een prachtige beker mee naar huis nemen.

Alexander en Janne deden mee in de C groep, bestaande uit 11 deelnemers. Een onderlinge match bleef deze keer uit. Alexander kwam uit op 4 punten uit zeven rondes en eindigde op de 6de plek. Janne wist een puntje meer te scoren en eindigde net in de prijzen op de derde plek, en als enige vrouwelijke deelnemer in de C groep had ze ook de meisjesprijs.

Yichen en Jesse schaakten mee in de B groep, die gecombineerd werd met de A groep en dan uit 10 deelnemers bestond. Beide ESV-ers gingen redelijk gelijk op. De onderlinge partij werd door Jesse gewonnen, maar in de eindstand eindigden ze gelijk en had Yichen wat meer weerstandspunten. Yichen werd zo de winnaar van de B groep, en Jesse mocht de envelop voor de tweede prijs mee naar huis nemen.