Avondcompetitie

Bent u ook zo benieuwd hoe lang ons avondcompetitieteam nog ongeslagen blijft ?
Wij ook ! Maandagavond was het weer raak. De snoodaards van De Baronie B hadden in een uiterste poging om dit seizoen nog een matchpuntje te scoren de bordvolgorde omgedraaid en hun sterkste speler op vier gezet. Bijna leidde dat tot succes. Ron blunderde twee pionnen en verloor (onnodig te zeggen hoe onnodig), terwijl Dennis aan bord 2 na het verdampen van een compleet gewonnen stelling alle zeilen bij moest zetten om het laatste pionnetje van zijn tegenstander te verschalken waardoor deze, met alleen zijn paard en koning geen mat meer kon geven. Kortom: 2½ – 1½ en na het kampioenschap van vorig jaar eenzelfde uitzicht dit jaar. Na vijf overwinningen en een gelijkspel kan alleen Checkmate A ons nog achterhalen. Op moment van schrijven staan zij nog drie matchpunten achter, maar met een wedstrijd meer te spelen. Na vrijdag weten wij iets meer. Op 18 april speelt Eindhoven zijn laatste partij (tegen HSC A) Bij winst zijn wij kampioen, bij een gelijkspel moeten wij vrezen dat Checkmate A meer dan vijf bordpunten uit haar laatste twee confrontaties zal halen. Op 21 april speelt Checkmate A de laatste partij in deze competitie. Het blijft spannend. Kan iemand zich herinneren dat een team van Eindhoven eerder twee achtereenvolgende jaren kampioen werd ?
Naschrift:
Checkmate A won haar voorlaatste partij en staat, met één ronde te gaan, een matchpunt achter, maar een half bordpunt voor op ESV. Alleen winst tegen Helmond zal genoeg blijken te zijn om het kampioenschap te kunnen prolongeren !