Online schaken

English text below

Wekelijks zal er minstens één online toernooi georganiseerd worden via chess.com . Onze vereniging heeft een eigen club binnen chess.com. Om deel te nemen is het nodig om een account op chess.com aan te maken (een gratis account is voldoende). Daarna is het nodig om lid te worden van https://www.chess.com/club/eindhovensesv .

De online toernooien op dinsdag woensdag plaatsvinden en beginnen om 19:45. De standaardtempo’s zijn afwisselend 10 of 25 minuten per partij per persoon met 5 seconden increment.  Ook is er  op zondagmiddag een toernooi  om 14:00 uur met 20 minuten per partij met 15 seconden increment.

Daarnaast zijn leden van ESV ook welkom bij de online toernooien van schaakclub Dongen op vrijdagavond om 20:00. Zie https://www.dscdongen.nl/dsc/dsc-online-schaken voor nadere informatie hoe je je kan aanmelden en https://www.dscdongen.nl voor de aankondigingen. Er is meestal ook gelijktijdig een Skype meeting om contact te hebben met andere deelnemers (start 19:45).

Verder organiseert de KNSB elke week op zaterdagavond een toernooi met speeltempo 3 minuten per persoon per partij met 3 seconden increment. Ook hier geldt dat je een (gratis) chess.com account moet hebben en je eenmalig bij de de club KNSB op chess.com moet aanmelden.

Aanmelding kan steeds vanaf een uur voor het begin  van het toernooi via onderstaande links.

Aankomende toernooien / Next tournaments

dinsdag/Tuesday 19 januari 19:45 (2 ronden: 25 min per partij/game per persoon met/with 5 seconden increment)
Link: https://www.chess.com/live#t=1978208

woensdag/Wednesday 20 januari 19:45 (5 ronden: 10 min per partij/game per persoon met/with 5 seconden increment).
Link: https://www.chess.com/live#t=1978210

vrijdag/Friday 22 januari 20:00 (SC Dongen, Arena toernooi 10 min per partij/game per persoon met/with 3 seconden increment)
Link: https://www.chess.com/play/arena/861530
Skype meeting: https://join.skype.com/a7tEZ12orpzy

zondag/Sunday 24 januari 14:00 (3 ronden: 20 min per partij/game per persoon met/with 15 seconden increment)
Link: https://www.chess.com/live#t=1978958

English text

We try to organize every week at least on online tournament through chess.com . Our club has its own club within chess.com. In order to participate it is necessary to make an account on chess.com  (a free account suffices). After that it is necessary to join  https://www.chess.com/club/eindhovensesv .

The online tournaments  on Tuesday and Wednesday  start at 7:45 pm . The standard time limits are alternatingly  10 or 25 minutes per game per person with 5 seconds increment. There is also a tournament on Sunday afternoon at 02:00 pm with 20 minutes per game per person with 15 seconds increment.

In addition to this, ESV members are also welcome to join the online tournaments of chess club Dongen on Friday evenings at 8:00 pm. See https://www.dscdongen.nl/dsc/dsc-online-schaken for further information on how to get access (in Dutch) and  https://www.dscdongen.nl for the announcements. There is usually also a Skype meeting to meet other participants (start 7:45 pm).

The Dutch Chess Federation (KNSB) organizes every Saturday at 8:00 pm an online tournament with 3 minutes per game per person and 3 seconds increment. This also requires a (free) chess.com account and to register once at the chess.com club KNSB.

Registration through the above mentioned links starts one hour before the start of the tournament on the day of the tournament.