In Memoriam Alessandro Di Bucchianico

Op 9 juli bereikte mij het ontstellende bericht dat Alessandro Di Bucchianico was overleden. Nog maar een kleine week eerder had hij mij telefonisch laten weten dat hij ongeneeslijk ziek was en niet behandeld kon worden. De snelheid waarmee hij daarna het leven af heeft moeten geven is verbijsterend en zijn zo plotselinge overlijden heeft een schok door de vereniging gegeven.

Alessandro was lid van onze vereniging sinds 2010 en bekleedde sindsdien verschillende functies, van teamleider tot bestuurslid als extern wedstrijdleider. Hij was ook gewoon een sterke speler die jarenlang deel uitmaakte van het eerste team. Lees verder

Overlijdensbericht Alessandro Di Bucchianico

****** English below *********

Maandag  8 juli, is Alessandro Di Bucchianico overleden, na een kort ziekbed. Hij was 61 jaar.

Alessandro was bestuurslid voor de externe competitie en zeer actief betrokken bij het opzetten van het trainingsprogramma voor onze club. Ook was hij een drijvende kracht achter het introductieprogramma voor nieuwe instromers.

Verder was hij een sterk schaker die jarenlang deel uitmaakte van het eerste team van onze vereniging.

Maar in de allereerste plaats was hij een vriendelijke, correcte en betrokken persoon, die een parel voor de schaakclub was.

We zullen hem missen.

Hans Ouwersloot

Voorzitter ESV

******* English ***********

Monday July 8, Alessandro Di Bucchianico died, after a short illness. He was 61 years old.

Alessandro was a board member for external competition and very actively involved in setting up the training program for our club. He was also a driving force behind the introduction program for new entrants.

Furthermore, he was a strong chess player who was part of the first team of our club for many years.

But first and foremost he was a friendly, correct and committed person, who was a gem for the chess club.

We will miss him.

Hans Ouwersloot

President ESV

Afscheid Frans Kuijpers

Op zaterdag 1 juni is er afscheid genomen van Frans Kuijpers. Een vijftiental leden van ESV was hierbij aanwezig. Het was een mooie ceremonie met sprekers die gezamenlijk een mooi en rijk beeld schetsten van de persoon Frans Kuijpers.

Schaken nam een centrale plaats in in het leven van Frans en Jaap van den Herik, betrokken bij het Max Euwe Centrum, had een aantal herinneringen verzameld van Nederlandse topschakers uit de tijd dat Frans ook tot die top behoorde. Elders op deze site staat dit fraaie collectieve in memoriam.

Namens ESV heb ik onderstaande toespraak gehouden. Lees verder

Snelschaaktoernooitje

******* English below **********

Maandag 29 januari werd, naast de interne competitie en een training voor schaakenthousiastelingen die door Albert Coenen werden begeleid, een snelschaaktoernooitje gespeeld. 14 leden hadden daar wel trek in, en speelden eerst in 2 groepen van 7 tegen elkaar, waarna op basis van het resultaat werd heringedeeld in groepen van 4.

In de finalegroep wordt hard gestreden om de eer. Vooraan Jacob Perrenet – René Moonen, daarachter Frits Schalij – Paul van Zon. The final four fight ferosciously for victory. In the front Jacob Perrenet – René Moonen, in the back Frits Schalij – Paul van Zon.

Elysia wordt gedeeld derde op NK!

Afgelopen week werd het NK jeugdschaak gehouden voor de A-, B-, en C-categorie. ESV was goed vertegenwoordigd met Ivan, Sascha, Gachatur, Freek, Ethan, Elysia, Nirupa, Niranjana, en Thao. Elysia haalde de beste score en werd uiteindelijk vierde op weerstandspunten. Ze had de pech al in de tweede ronde de latere nummer twee te treffen en kwam dus al vroeg op achterstand qua weerstandspunten. Haar partijen kun je vinden op Lichess.