D team prolongeert titel

Afgelopen weekend heeft ons D team bij het Nederlands kampioenschap in Groningen hun titel succesvol verdedigd. Vorig jaar bleven ze de concurrentie nog één puntje voor, dit jaar was er sprake van overmacht en konden ze het kampioenschap al een ronde voor het einde veiligstellen.

Boyd, Sascha, Ethan en Freek zijn Nederlands D-kampioen

Het NK bestond uit twee halve finales gevolgd door een finale met de 12 beste teams uit de halve finales. Ons team was al eerste geworden in hun halve finale en in de finale mochten we het direct in de eerste ronde opnemen tegen Staunton, de winnaar van de andere halve finale. Met de 3.5-0.5 overwinning maakte ons team meteen duidelijk met wat voor intenties onze jongens naar het Noorden waren afgereisd! Ook in de tweede en derde ronde wonnen we met ruime cijfers. En toen in de vierde ronde de enige overgebleven concurrent, VAS uit Amsterdam, met 4-0 werd afgedroogd was de titel al binnen. In de laatste ronde vervulden we nog onze sportieve plicht tegen Amsterdam West.

Onze kracht lag vooral op de onderste borden waar Freek (bord 3) 5 uit 5 scoorde en Boyd (bord 4) 4.5 uit 5.  Maar ook op de eerste borden waar de tegenstand veel groter is deden we het prima met Sascha (bord 1) 3 uit 5 en Ethan (bord 2) 4 uit 5.

Freek kreeg nog een aparte prijs omdat hij zowel in de halve finale als in de finale 100% had gescoord.

Verdienstelijk was ook het optreden van Best Moves uit Best, die zich nipt had weten te plaatsen voor de finale, maar in de finale uitstekend meekwam en op een mooie zevende plaats eindigde.

Onze dank gaat natuurlijk uit naar de organisatoren in Groningen die voor de zoveelste keer een mooi jeugdtoernooi hebben georganiseerd en naar de twee ouders die ons team begeleidden naar Groningen.