Nirupa, Boyd, Freek en Melody Brabants jeugdkampioen

In de kerstvakantie hebben onze jeugdspelers zich weer uitstekend doen gelden. Zo werd Nirupa kampioen bij de A meisjes, met maar liefst 8 uit 8.

Bij de C jeugd waren de eerste 4 plekken voor ESV: Boyd werd kampioen, op de voet gevolgd door Ethan en Sascha. Freek werd uitstekend 4e.

Bij de C meisjes werden Niranjana en Thao 2e en 3e.

Bij de D jeugd werd Freek soeverein kampioen, gevolgd door Boyd. Eric werd knap 4e.

Bij de D meisjes werd Thao 3e, gevolgd door Niranja en Melody

Bij de E jeugd werd Melody 2e, terwijl Derik en Yanyang met de 4e en 5e plaats zich ook in de top wisten te nestelen

Tenslotte wist Melody het kampioenschap bij de E meisjes in de wacht te slepen.

Toernooi / Tournament

(English below)

13 januari organiseert de studenten schaakvereniging Noesis een open toernooi in het Hubble Community cafe op de TU/e campus. Iedereen (lees: ook niet studenten) is welkom). Aanvang 13 uur.

On January 13, the student chess club Noesis organizes an open tournament in the Hubble Community cafe on the TU/e campus. Everybody (i.e. also non-students) welcome. Start 13.00 hours.

Jos Sutmuller en Albert Coenen (bijna) winnaar landelijke Schaak-off

Jos Sutmuller en Albert Coenen plaatsten zich voor de landelijke finales van de Schaak-off. Beiden doen verslag van hun pogingen dit toernooi te winnen. De verslagen tonen een opmerkelijk overeenkomst. Eerst laten we Jos aan het woord:

Schaak-Off 2023

Op zaterdag 2 december 2023 bezochten van ESV Albert Coenen en ondergetekende de finale van de Schaak-Off in De Bilt. We hadden ons geplaatst met 3 uit 3 in de voorronde in Eindhoven en vervolgens 3 uit 3 in de regionale ronde in Tilburg.

Jacob Perrenet wint tweede finalegroep Open LK snelschaken

De eerste zaterdag van december wordt traditiegetrouw in Stein (Limburg) het Open Limburgs Kampioenschap snelschaken georganiseerd. Zo vlak voor Sinterklaas is dat een toepasselijk toernooi want snelschaken staat uiteraard synoniem met materiaal cadeau doen en andere zaken die mis kunnen gaan bij het schaken zoals mat over het hoofd zien, onreglementaire zetten en vallende vlaggen. Echt een leuk toernooi dus.

Deelname van Eindhovenaren is beperkt, alleen Jacob Perrenet en ikzelf deden mee. Allebei hebben we jaren lang in en voor Maastricht geschaakt, en deelnemen is in hoge mate een reünie.

Eerste ronde Eindhoven Cup

Zondag werd de eerste ronde van de Eindhoven Cup van dit seizoen gespeeld. Het toernooi was een groot succes, met maar liefst 150 deelnemers. ESV was goed vertegenwoordigd met 17 deelnemers, die samen goed waren voor 8 bekers. Felicitaties gaan naar Thao, Kirtin, Niranjana, Yanyang, Suvethika, Matthew, Vincent en Teodor-Stefan! De volledige uitslag kunt u hier vinden.

Niranjana Nederlands meisjes E kampioen

In het paasweekend werd in Tilburg het Nederlands E kampioenschap gehouden. Bij de jongens eindigde Tim Ma verdienstelijk met 5.5 uit 9 op een gedeelde 8ste plaats. Niranjana pakte de titel bij de meisjes. Ze speelde twee keer remise, waaronder tegen Melody die uiteindelijk 5de werd. Niranjana mag nu in September meedoen aan het Europees kampioenschap in Roemenië.

Niranjana en Melody bij het begin van hun partij

Paasjeugdtoernooi

Afgelopen zaterdag werd voor de tweede keer het ESV Paasjeugdtoernooi gehouden. Toch is hier sprake van een traditie; het was de drieëntwintigste editie van het ESV Han Mulder Jeugdtoernooi en de maar liefst zevenenveertigste van het ESV jeugdtoernooi !
Natuurlijk komt er een verslag. Hier zijn alvast de uitslagen, de foto’s, de puzzels en de quizvragen (en de oplossingen) daarvan. Wel kan ik u verklappen: het was weer een geslaagd toernooi !