Elysia Nederlands Meisjes kampioen

Afgelopen weekend werden de Nederlandse jeugdkampioenschappen gespeeld. Omdat de jeugd nog niet gevaccineerd is was het weer een online toernooi. Meest succesvol van onze club was Elysia die kampioen werd bij de meisjes C. Hier zijn twee citaten van de KNSB website:

“Elysia Feng (Eindhoven) had weliswaar 5 uit 5 op dag 1, maar liep direct in de ochtend tegen haar eerste nederlaag aan. Ze herpakte zich en greep voldoende punten 7 uit 9 voor de titel.”

“Bij de Jeugd A stond ’s ochtends nog de in Engeland woonachtige Yichen Han aan de leiding. In ronde 7 ontsnapte hij met remise tegen Sasa Albers, om vervolgens ging hij tweemaal onderuit tegen Gilian Honkoop (Assendelft) en Tim Grutter (Amersfoort). De verrassing van het toernooi was echter Osama Arabi (Grou), die de leiding overnam. Deze ging vervolgens in de slotronde zelf onderuit tegen onze wereldkampioene Eline Roebers (Amsterdam). Hierdoor kon Jonas Hilwerda (Groningen), die wel won de leiding pakken en de titel met een score van 7 uit 9. Gefeliciteerd!”

Rest mij nog te vermelden dat Yichen uiteindelijk vierde werd en dat er nog een hoop andere clubgenoten meededen: Luna werd negende bij de meisjes C en Nirupa 13de. Wendy werd achtste bij jeugd C, Ivan 12de en Sascha 26ste.