Kerstprijsvraag !

Nu de dagen allengs lengen en wij wat extra tijd te vermorsen hebben:
Dit is het team van Charlois Europoort dat in 1973 landskampioen werd. Kunt u een prominent lid van onze club aanwijzen op deze foto ?
Onder de juiste inzenders verloot notaris ad interim een prijs ‘die er toe doet’. Zend uw oplossing naar de voorzitter of de websitebeheerder. Hun mailadressen vindt u elders op deze site.

Schaakplezier

Op Youtube zijn ontelbaar veel filmpjes over schaken te vinden. Bekend zijn onder anderen Daniel King, GMHikaru, agadmator, Lex Fridman en Eric Rosen, maar onlangs verscheen een nieuwe ster aan het firmament, u kent hem vast wel: Bram Klapwijk !
Hij probeert elke week twee filmpjes toe te voegen aan zijn Youtube kanaal. Kijk maar eens hier voor een van zijn laatste bijdragen. Of hier voor de beginnende schaker.
Of zoek op Youtube naar schaakplezier, want dat is waar het allemaal om draait.

Schaken in de Heuvelgalerie

Wegens succes, zoals gezegd, opnieuw een zondagochtendsessie in de Heuvelgalerie. Het begint om 10:00 uur in de hal voor het Muziekgebouw, bij het grote schaakbord en aan een tiental bescheidener borden. Er kan een toernooitje worden gespeeld, maar het is ook bedoeld als laagdrempelige kennismaking met ESV en het schaakspel zelf.
Twee oktober van 10:00 tot 12:00 Heuvelgalerie. Komt allen !

Schaken in de Heuvelgalerie

Komende zondag 4 september organiseren we van 10.00 tot 12.00 uur ‘ s ochtends een schaakevenement in de Heuvelgalerie. Het evenement vindt plaats bij het grote schaakspel voor de ingang van het muziekgebouw. Om 10.00 uur starten we een toernooitje en degenen die later komen kunnen tegen elkaar spelen op de vele borden die staan opgesteld (of gewoon kijken hoe anderen schaken).

Oproep

In de woonzorgcentra van de Archipel zijn regelmatig cliënten die graag een partijtje willen schaken. Helaas hebben ze vaak gebrek aan geschikte tegenstanders. Vandaar de oproep aan onze leden of wij soms bij hun langs willen komen om een gezellige schaakmiddag (-avond) te hebben. Er zijn verschillende locaties bijvoorbeeld Landrijt in de Drosserstraat 1 en Dommelhoef in de Parklaan 97, beiden in Eindhoven, maar ook in Nuenen, Son en Best en in andere wijken in Eindhoven. Heb je interesse, neem dan contact op met Jolanda Bekkers (06-82309643). Voor meer informatie zie hier.