Gachatur Nederlands fysiek D kampioen

Fysiek D kampioen? Jawel! In Mei waren de Nederlandse online D kampioenschappen al gehouden. Maar met de aangekondigde versoepelingen kwamen er weer allerlei nieuwe mogelijkheden. De moeder van ons jeugdlid Mathijs Vogels greep deze kans om samen met enkele andere schaakouders de Nederlandse fysiek D kampioenschappen te organiseren in Best. De animo hiervoor was overweldigend: er waren 52 deelnemers waarvan zes van onze club. Gachatur bleek de sterkste. In de vierde ronde moest hij een remise afstaan aan zijn clubgenoot Sascha en liep hij telkens een half puntje achter op Akshaj Katpatal uit Almere. In de zevende ronde was de onderlinge confrontatie die overtuigend door Gachatur gewonnen werd. Hij eindigde met 8,5 uit 9 op de eerste plaats.

Sascha deed ook lang mee in de top, maar na de remise in de vierde ronde leed hij twee achtereenvolgende nederlagen. Met 6 uit 9 kon hij tevreden zijn met zijn gedeelde vijfde plaats.

Freek, Mathijs en Kevin  handhaafden zich goed in de middenmoot met respectievelijk 5, 4 en 4 punten. Eric had het zwaar en eindigde in de staart met anderhalve punt.

Gachatur legt de burgemeester uit dat het allemaal niet zo moeilijk is