Luna Nederlands D meisjeskampioen

Op Hemelvaartsdag begint in Rijswijk altijd het Nederlands D kampioenschap (tem 12 jaar). Onze club was dit jaar weer goed vertegenwoordigd met vijf jongens en drie meisjes. Onze meisjes Niranjana en Melody zijn nog erg jong en kunnen nog jaren meedoen maar lieten zich met 5 uit 9 al goed gelden. Luna had het afgelopen jaar niet meer geschaakt en wilde kijken waar ze stond. De eerste partijen verliepen wat stroef met onder andere een nederlaag tegen het zusje van Eline Roebers maar naar mate het toernooi vorderde ging het telkens soepeler. Ze eindigde op een gedeelde eerste plaats en de daaropvolgende tie-break won ze moeiteloos met 2-0.

Bij de jongens ging de titel naar ons ex-lid Tommy Grooten. Sascha speelde lang mee in de top van het klassement. Hij eindigde met 6,5 uit 9 op een gedeelde vijfde plaats. Ook Freek wist zich in de subtop te handgaven met 5,5 punten. Ethan zat met 5 punten nog aan de bovenkant van de middenmoot en Boyd en Mathijs kunnen met 4 punten ook terugzien op een geslaagd toernooi.

Luna heeft weer een titel toegevoegd aan haar erelijst (foto: Wendy Huang)