Herstart maandag 7 juni

In het kader van de versoepelingen kunnen we komende maandag weer een begin maken met schaken zoals het bedoeld is: met een bord en stukken en een ‘echte’ tegenstander.
Voor de volwassenen: in principe gaat het door. Er moeten nog een paar organisatorische hobbels genomen worden; zo wachten we nog even op de corona-regels van de Lievendaal. U ontvangt een mail van onze secretaris met alle ins en outs binnenkort op uw virtuele deurmat.
Voor de jeugd: We starten maandag op de ISE. Er gelden een aantal voorwaarden:

• Handen desinfecteren alvorens het klaslokaal te betreden.
  • Mondkapje verplicht in gangen en algemene ruimten (vanaf de vereiste leeftijd).
  • Na afloop de ruimtes (gebruikte tafels etc.) desinfecteren. Middelen zijn aanwezig.
  • Ouders mogen het terrein niet betreden, zij wachten op de parkeerplaats.

Bas wint ook 4 mei Herdenkingstoernooi

Ook afgelopen maandag was er weer een online-clubavond. Om acht uur kreeg iedereen even tijd om bij de gevallenen van de oorlog stil te staan om vervolgens in vijf minuten de knop om te zetten en als bloeddorstige honden de tegenstanders achter het virtuele schaakbord te lijf te gaan. Bas was hier het beste in.De opkomst was groot. Ook ex-lid Philippe Blankert had zich aangemeld en er deden maar liefst zes jeugdleden mee. Als u volgende week ook wilt meespelen, meld je dan aan bij onze secretaris Jochem. Ook niet-leden zijn van harte welkom.

Bas wint vijfde online rapidtoernooi

Ondanks de corona crisis gaat onze clubavond gewoon door. Alleen kunnen we het niet meer gezellig in ons clublokaal houden maar moet het online. Ook online schaken heeft wel iets gemoedelijks. Dankzij een Skype verbinding kunnen we elkaar zien en met elkaar praten. Tot nu toe hebben we iedere online clubavond een rapidtoernooi gespeeld. In het begin was het even wat experimenteren met het formaat, maar uiteindelijk is het Zwitsers geworden. Iedereen die zich nog niet aangemeld heeft hiervoor maar toch mee wil doen kan contact opnemen met onze secretaris. ook niet-leden zijn natuurlijk welkom.

Afgelopen maandag was alweer de vijfde online clubavond. De winnaar was niet verrassend : Bas. Deze keer had Bas het niet gemakkelijk.

Online clubavond

Vanavond (6 april) weer !  Lees de reacties bij dit bericht en check uw mail.
Het begint om 20:00 uur. Op laatkomers kan niet worden gewacht.

Jochem heeft een link gestuurd.

Vanwege de bijzondere situatie hebben we een mogelijkheid bedacht om in verenigingsverband online met elkaar te kunnen schaken. Op maandagavond om acht uur starten we met een rapid toernooi via de website van chess.com. U kunt zich daarvoor tot zondag aanmelden bij Jochem of Ron, op de manier zoals beschreven in de mail die u woensdag gehad heeft.

Aanstaande maandag is er geen clubavond bij de jeugd en bij de volwassenen.

De burgemeesters van de veiligheidsregio’s van de provincie Noord Brabant hebben op 10 maart opgeroepen het aantal sociale contacten een week lang te beperken. Onze schaakclub geeft hier gehoor aan door op 16 maart de clubavond af te gelasten.

Voor de volgende weken zullen we de dan geldende aanwijzingen van het RIVM volgen. Houd de website in de gaten!

Interne Versneld

NIEUW ! Twee partijen met versneld tempo op één avond. Fijn voor wie een hekel heeft aan ellenlange partijen die vlak voor middernacht pas eindigen: je kunt na de eerste partij naar huis. Ook fijn voor wie eens wil kennismaken met een schaakclub en niet meteen raad weet met 1,5 uur bedenktijd. En fijn voor iedereen om tijd te hebben voor een drankje en een praatje tussendoor. Eindhoven heeft tien van zulke avonden in het schema van clubavonden opgenomen: zie de kalender elders op onze website. En kijk ook even op de pagina ‘Interne Versneld’ voor de afspraken. Maar kom vooral lekker spelen.